Tuesday, September 4, 2012

Jerawat Oh Jerawat =)

Jerawat tu ibarat ketakutan bagi seorang wanita?

Betul ke? Haa, hanya orang yang mengalami masalah nie je tau betapa takutnya kalau benda nie tumbuh kat muka sekitar badan, belakang badan dan paling tak ok sekali kat muka.
Kalau setakat dua tiga ketul je takpe? Ni kalau dah banyak sgt mesti korang takut kan.

Aku nie dulu lg teruk kena ejek, kena tegur. Tapi aku sabar je. Dalam hati, pedih, luka dan mengalir je air mata nie.  Tak percaya. Tengok la gambar2 aku yang dulu. Kena matahari kulit aku akan menjadi merah2 sampai keluar nanah. Hurm teruk kan. Mmg aku teruk dan tak cantik pn. So what? Bukan kau pn yang kena kan.

Yang penah kutuk, ejek, dan tegur aku dulu. Takpela aku maafkan. Sebab korang la aku berusaha memulihkan masalah jerawat aku kat muka dulu. Thanks a lot. Aku mengalami masalah jerawat yang teruk sekitar tingkatan 2-5. Biasalah jerawat dengan masalah remaja memang tak leh dipisahkan begitu sahaja.
Tapi aku nie dah kira tahap paling kritikal dah. Takleh tlg. Hurm!

Tapi aku bahagia sekarang, aku bebas daripada masalah ini. Kulit aku sekarang semakin okay walaupun tidak licin sepenuhnya. At least parut2 jerawat tu ada la kan. Normal la. Dan utk pengetahuan sapa2 yang mempunyai masalah macam aku dulu. Jangan sesekali merendah diri. Pedulikan apa yang orang nak cakap.
Just be yourself.

P/S: Ni betul2 luahan hati nie. Saja nak share dengan korang. Bukan selalu pun kan. =)

Yang Terseksa Jiwa Dan Lara 1 Masa Dulu,
Miera Syameera

3 comments:

  1. amboi btul2 mcm citer dlm diary..haha
    rjin ko updte blog

    ReplyDelete
  2. Share la dengan patikk bagaimana nak pulihkan kulit mukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  3. mye: haha, saja nak citer masa dulu2.nama pn blog luahan hati. hihi
    yana: kulit yana ok je. takde masalah. hmmm, miera just pergi wat treatment mengeluarkan isi jerawat dekat spa je. sakit gila2 sebab die guna macam tweezer tu =)

    ReplyDelete